Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.7.2014, Jan Vítek, aktualita
Společnost Microsoft ohlásila, že některé její produkty se již blíží konci své životnosti a mezi ně přitom patří také operační systémy Windows 7 a Windows Server 2008. Těm má skončit hlavní, tzv. mainstreamová podpora již v lednu 2015.
pidalin (1502) | 15.7.201410:07
No aspoň můžu zakázat aktualizace. Uvažoval jsem o Windows 9 ale potom co psali o tý aktivaci a podobně už o tom fakt neuvažuju. Zustávam u Win7 dokud to pujde. Nemam absolutně žádnej důvod měnit. Ovládání mi na stolnim PC maximálně vyhovuje, je to rychlý ­- s SSDčkem ani nevidim obrazovku vítejte, prostě tam rovnou skočí plocha. Když dam restart tak se sotva zvednu ze židle a už je to znova zapnutý. Podporuje to všechny Directy a nejnovější HW tak proč bych měl sakra přecházet na ňákou otravnou osmičku? Neexistuje jedinej důvod. XPčko jsem používal bez aktualizací, jenom se SP 10 let, tak prostě udělam to samý s Win 7. On si MS nabije hubu a snad u Windows 10 dostane zas rozum.
Nejlepší by bylo kdyby všechny super převratný novinky za poslední 3 roky uplně zrušili a místo toho jenom pokračovali dál v ladění a inovování toho co už maj a je to dobrý ­(Win7­). A instalaci samozřejmě přes klasický instalační DVD se serial keyem. Opravdu nehodlam originální koupenej OS stahovat a ještě kvůli tomu zakládat účty na všech těch storech a live a kdoví kde ještě navíc když vim že ten počítač ani pak neprodam. Navíc reaktivace při změně HW. To myslej fakt vážně? Zase chtěj odradit platící zákazníky a donutit je používat cracky?
Odpovědět3  0
JUWARE (492) | 15.7.201412:46
Naprosto s Tebou souhlasím. Taky mám 7 a kdyby jen pracovali na jejich zlepšení pro lepší běh, udělali by lépe. Jinak DirectX 12 údajně na W7 nebude, že se dočkají jen uživatelé W8.1 a vyšší. Fakt tomu nerozumím. Microsoft navzdory přání jeho zákazníků dělá pokusy, které valná většina nechce a přesto nám je nutí. Když se to neprodává, tak nehledá chybu v tom proč, ale hledá způsob jak nás donutit to používat za každou cenu. Kdyby udělal systém podle přání uživatelů, pak by nebyl důvod vymýšlet bůh ví co a lidé by kupovali Windows sami. Mám legální W7 HP a taky mě momentálně nic nenutí přecházet na novější verzi. Taktéž používám na systém SSD a s procesorem i7 je práce fakt svižná.
Odpovědět1  0
pidalin (1502) | 15.7.201413:20
DirectX 12 fakt neřešim. Todeď hraju naprostou většinu her v DX9, nemam rád moderní rozmazávací efekty, post efekty a podobně. Takže ty hry po přepnutí do DX9 pro mě vypadaj často i líp. Jinak ale to jádro systému je stejný už od Visty, určitě nebude problém DX12 do Win 7 nějak dobastlit. Určitě to pujde, ne jak tenkrát s Win XP kdy to už byl dost problém.
Odpovědět0  0
JUWARE (492) | 15.7.201414:00
Nové DirectX nejsou jak píšeš jen o rozmazávacích efektech. Navíc i efekt rozmazání vypadá dobře, pokud je použit správně. Viz třeba Depth of field, abychom si nemuseli představovat neustále jen Motion blur apod. Někdy DirectX lépe optimalizuje samotný engine a hra je pak plynulejší. Za tímto účelem především vznikl DX10, který má být proti DX9 mnohem svižnější a po vizuální stránce toho až tak moc nového nepřináší. DX11 zase přišla v čele s technologií Tesselation, která rozhodně nic rozmazávat nemá, ale nahrazuje a vylepšuje Shader Model a Bump Mapping. Ta totiž zpřesňuje strukturu modelu, který se jeví jako detailnější, než ve skutečnosti je. Prostě model, který je teselovaný, vypadá, jako by měl mnohonásobně více polygonů. DX12 má být především o novém přístupu k samotnému GPU a způsobu vykreslování finálního obrazu. V podstatě podobně jako od AMD Mantle, ale s tím, že DirectX je komplexnější a zahrnuje více funkcí, které neovládají pouze grafiku. Jinak DX10 se na Windows XP nakonec povedly dostat neoficiální cestou, ale byl to opravdu heroický výkon. Nicméně to bylo tak trochu, jako rozdávat nevidomým obrázky. Sice tam byly DX10, ale nebylo je jak využít. Jelikož to co vyžadovalo tuto verzi Directů, tak zase nefungovalo na Windows XP, takže to byl takový ­(dovolím si ještě jedno přirovnání­) vodní mlýn bez vody. Je pravda, že s Windows Vista, 7 a 8 je to jiná věc, jelikož mají opravdu podobné jádro, jen různě upravené a inovované, ale v zásadě se jedná o stejný základ, takže by nemusel být takový problém to zde provozovat. Předpokládám, že omezení bude jen udělané tak, aby si pouze DX ověřil které to jsou Windows a pokud zjistí, že se jedná o ­"nekompatibilní­" verzi, tak neumožní pokračovat, byť by s tím v reálu nebyl žádný problém. Bude to tak jen proto, aby MS zvýšil prodej nových verzí Windows a odůvodnil lidem přechod na současnou platformu.
Odpovědět0  0
pidalin (1502) | 15.7.201414:30
DoF zakazuju vždy a všude, nikdy nevypadá dobře. Výjimky neexistujou. Tenhle efekt slouží jenom k zamaskování grafickejch chyb ­(nekvalitní textury v dálce a podobně, aliasing....­) a jenom otravujou. Já si chci sám svejma očima rozhodnout kam se budu koukat a ne abych pokaždý někam musel najet myší aby se to zaostřilo, to mě fakt nebaví.
Jediná hra z posledních let kde jsem neměl potřebu DoF řešit byl novej Wolfenstein. Sice bych to radši vypnul, ale jinak mě to moc neobtěžovalo. Pak snad jedině starej Crysis, ale tam byl DoF jenom při míření, takže to celkem neni problém i když taky to radši vypnu. Neni to reálný. I při tom míření člověk potřebuje pokukovat po okolí co se kde hejbe. Prostě jako ve skutečnosti, třeba při airsoftu. Člověk má oči a zbraň v poloze míření ale přitom kouká po okolí připravenej kdykoliv znova vrátit oči do pohledu skrz mířidla. DoF neni reálnej efekt, NIKDY!!!
Teselace v žádný současný hře ještě nefunguje tak aby to ospravedlnilo ty HW nároky, takže nemá smysl to zapínat, nároky brutálně stoupnou a rozdíl v grafice vidět neni ­(Metro, Stalker CoP....­). Taky DX11 přinesl novej problém a to je lehký rozmazání celý hry včetně textů v menu a podobně. Většina lidí to nevidí ­(hlavně lidi co jsou zvyklý hrát v nenativnim rozlišení­) ale je to tam a neskutečně mě to vytáčí. Ale věřim že tohle už nejsou problémy samotný technologie ale právě toho jak to vývojáři zpracujou ­(nebo spíš zprasej­). :­-­)
Taky se mi líbí ten pokročilej bump mapping, je to hodně vidět třeba v Stalker Lost Alpha, ale opět stejnej problém, ten jeden efekt kterej něco pozitivního přinese mi nikdy nemůže vyvážit ty HW nároky. Vždycky dam přednost stabilnímu FPS tak těch 40 ­- 60 před tim abych měl všechno na max.

Ale ono je to opravdu všechno o vývojářích a hlavně o vydavatelích. Když dneska ty hry chrlej takovym tempem a tlačej na ně tak prostě tu optimalizaci odfláknou a pak to dopadá jak to dopadá, jako třeba Metro LL který bylo opravdu grafickej paskvil. Přitom původní Metro je snad nejhezčí hra všech dob spolu s Crysis.

V DX12 ale slibovali strašný převratný novinky tak to jsem teda na to zvědavej, každopádně nevěřim že se něco změní k lepšímu, cool efekty a mazadla prostě dneska frčej, děckám se to líbí a lidi to kupujou takže to budou asi dělat dál.
Uvidíme co ukáže Zaklínač 3, na to se fakt těšim.
Odpovědět0  0
pidalin (1502) | 15.7.201414:37
Kdyby někdo udělal do FarCry 1 detailnější modely a textury tak takovou grafiku bych měl radši než všechny ty dnešní hrůzy. Nebo Half Life 2, to je grafickej skvost i v dnešní době. Neni to jenom o efektech ale o celkový stylizaci grafiky, o leveldesignu a tak dále. To všechno dohromady celkově vytváří ten dojem toho jak ta hra vypadá a tyhle starý hry prostě vypadaj líp.
Odpovědět0  0
CeleronD (22) | 11.7.201414:50
Opravdu ?
Nestačilo by jednoduše nadepsat ­"Microsoft upozorňuje ....­" je ?
Odpovědět0  0
PaiaJBC (58) | 9.7.201416:21
A stejně si sedmy nechám tak dlouho, jak to bude možný, osmy nedám ani omylem. A jestli budou devítky stejně tak hnusný jako osmy, nedonutěj mě ani na ně.
Odpovědět4  2
tomas.p (27) | 9.7.201418:59
Bývá to kvalitní ob verzi, takže by devítky měly být zase fajn :)
Odpovědět1  0
ticho.cz (51) | 10.7.201410:32
V čem vidíš, že jsou Windows 8 hnusný? Microsoft pro BFU udělal spoustu aktualizací Windows 8.1 a pak Udate 1, aby lidem co neumí systém ovládat bez myši vyšel vstříc. Já považuji Windows 8 za dobrý a rychlý systém, to že to spousta lidí neumí ovládat není chyba systému, ale problém leží mezi klávesnicí a židlí. ;­-)
Odpovědět3  3
JUWARE (492) | 13.7.201411:32
Ano, rychlý je a je i dobrý jakožto systém, ale GUI je pro osobní počítače bez dotykové obrazovky naprosto zmatečné a některé věci zkrátka udělám v předchozích W7 díky umístění příslušných aktivních prvků rychleji. Toto není v lidech, ale v systému. Je rozdíl, když ve W7 na spuštění nějakého procesu stačí dejme tomu dvě kliknutí a ve W8 čtyři plus psaní a Enter, nebo podobně. Pokud vede ke stejnému procesu delší cesta, pak to podle mého názoru není pokrok a nebude to ani chyba uživatele. Jeden příklad za všechny bych uvedl vypnutí PC, ke kterému se na W8 dopracuje uživatel minimálně o nějakou tu vteřinu později, než na předešlých Windows. Na druhou stranu, abych nebyl považován za jednostranně myslícího člověka, tak hledání je určitě ve Windows 8.x rychlejší a efektivnější.
Odpovědět1  0
ticho.cz (51) | 13.7.201423:06
Na vypnutí je více možností, já osobně používám Power tlačítko a hned je vypnuto nebo použiji klávesovou zkratku Alt+F4 a hned si vyberu, jestli chci vypnout nebo odhlásit apod. Další příklad?
Odpovědět0  0
pidalin (1502) | 15.7.201410:17
To je ale jenom názor, samozřejmě je chyba u MS protože lidem nedá na výběr. Kdyby MS dal lidem na výběr tak by měl podle mě několikanásobně vyšší prodej Win 8. Já bych třeba kupoval hned. Nechápu proč se takhle úmyslně připravujou o zisky.
Podle mě už na prodej samostatnejch OS asi kašlou a veškerejch jejich zisk je z novejch PC s Win. Samostatně by si Win8 nikdo nekoupil. Teda já nikoho takovýho neznam. Lidi co si koupěj novej NTB tak si tam radši daj nelegální Win7 jenom aby se toho paskvilu ­(i když legálního­) zbavili. ;­-)
Odpovědět1  0
pidalin (1502) | 15.7.201413:30
Windows byl vždycky OS typu sedni k PC a používej ho. Když mi lidi volaj jak maj něco v metru udělat a podobně tak je asi něco špatně ne? Tohle už neni Windows. Tady už si člověk musí kvůli banalitám pamatovat tunu zbytečnejch informací jak se kam dostane a přes co se tam prokliká a kde se co objeví po najetí myší a tak dále.... OS má bejt jednoduchej že o něm člověk ani neví a ne abych hledal přes vyhledávač vypnutí PC. :­-D
Odpovědět1  0
JUWARE (492) | 15.7.201414:15
Přesně. Moje řeč!
Jako pochybuji, že nikdo z lidí, které znám nezůstali u Windows 7, protože se brání inovacím, ale protože Windows 8 a 8.1 jsou prostě úplně nepřehledné. Já nemám nic, ale opravdu vůbec nic proti Microsoftu a ani proti Windows. Jejich W7 považuji naopak za nejlepší systém pro běžného uživatele co znám, ale nemám rád ten agresivní tlak na uživatele, který každého nutí jít cestou, kterou jít nechce. Opravdu neznám NIKOHO, kdo by dobrovolně zůstal u verze 8.x. Každý, kdo má v mém okolí PC s Windows, tak má 7, popř. ojediněle XP. Dokonce opravdu si přesně lidé kupují notebooky s předinstalovanými 8.1 a chtějí po mě, jestli bych jim tam nedal 7. Nehledě na to, že jsem se už setkal s HW, který si prostě s nimi nějak nechce rozumět.
Odpovědět0  0
pidalin (1502) | 15.7.201414:32
pod to se klidně podepíšu
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.